Ahad, 21 November 2010

~di sebalik yg tersirat..~

Untuk seseorang  istimewa yg bakal hadir dlm hidupku..
yg bakal memimpin tgnku menuju redha ALLAH..
tiada apa yg ku harapkan..
aku hanya mahu berbicara secara tulus..
walaupun dirimu bukanlah seseorang yg kukenali sekarang ini..
mungkin juga seseorang yg ku kenali kala ini..
dan tidak mustahil juga seseorang yg tidak aku sedari kehadirannya di sisiku kini..
ku cuba berusaha pagarkan hatiku dari mana2 manusia menyentuhnya..
kerana sekeping hati ini ku khaskan hanya buatmu..
aku tidaklah berharap dirimu seseorang yg luar biasa atau hebat..
dan juga tidaklah sekaya seperti nabi Sulaiman..
kerana aku tahu aku sgt2 tidaklah layak utk itu..
cukuplah hanya dirimu mampu membimbingku menuju syurga ALLAH..
jika ditakdirkan dirimu tidak akan menemaniku sepanjang jalan hidup ini..
biarlah hanya cinta ALLAH yg menemani..
kerana, aku lebih memilih DIA berbanding dirimu..
aku pasrah dgn segala ketentuanNya..
kerana cinta yg aku damba darimu hanyalah secebis cinta yg dianugerahkan ALLAH kepadaku..
insyaALLAH, jika ditakdirkan dan jika diizinkanNya..
di suatu waktu yg pasti..
kamu dan aku akan bersatu juga..
tetapi, sementara ini,
biarlah aku bersendiri menyemai cinta kpd DIA..
ku berharap, kamu dan aku adalah intan yg terpilih..
berdoalah agar aku mampu menjaga kilauanku..
aku juga sentiasa berdoa agar dirimu sentiasa berada di dlm naunganNya..
sentiasa...........

"dialah permata yg dicari..
 selama ini baru ku temui..
 tapi ku tak pasti rencana Illahi..
apakah dia kan ku miliki..

tidak sekali dinodai nafsu..
akan ku batasi dgn syariatMu..
jika dirinya bukan untukku..
redha hatiku dgn ketentuanMu.."

p/s syiera : catatan ni pernah sy terbitkan dulu...tp rase cm nk terbitkan skali lg..xtawlaa nape..desakan hati ini sbnrnya..adakah b'makna sy......hmm..ntahlah..semuanya sy serahkan pd ALLAH...moga dipermudahkan segalanya..=)

1 ulasan: