Khamis, 21 Oktober 2010

~epilog hati ini..~

Utk seseorang  istimewa yg bakal hadir dlm hidupku..yg bakal memimpin tgnku menuju redha ALLAH..tiada apa yg ku harapkan..aku hanya mahu berbicara secara tulus..walaupun dirimu bukanlah seseorang yg kukenali sekarang ini..mungkin juga seseorang yg ku kenali kala ini..dan tidak mustahil juga seseorang yg tidak aku sedari kehadirannya di sisiku kini..ku cuba berusaha pagarkan hatiku dari mana2 manusia menyentuhnya..kerana sekeping hati ini ku khaskan hanya buatmu..aku tidaklah berharap dirimu seseorang yg luar biasa atau hebat..dan juga tidaklah sekaya seperti nabi Sulaiman..kerana aku tahu aku sgt2 tidaklah layak utk itu..cukuplah hanya dirimu mampu membimbingku menuju syurga ALLAH..jika ditakdirkan dirimu tidak akan menemaniku sepanjang jalan hidup ini..biarlah hanya cinta ALLAH yg menemani..aku pasrah..kerana cinta yg aku damba darimu hanyalah secebis cinta yg dianugerahkan ALLAH kepadaku..
p/s syiera : Coretan ini hanyalah sekadar utk dikongsi..moral of the story is..cintailah Yang Maha Mencintai..tujuan kita hidup ini bukanlah sekadar utk b’cinta shj..jgnlaa kite jadikan cinta manusia itu sbg matlamat hidup kite..xperlulah rsenye membazir air mata bila putus cinta..xperlu jgk kot m’habiskan mase dgn ‘couple’..cinta yg ALLAH kurniakan kpd kita hanyalah secebis..bkn secebis kot..sekelumit je drpd cinta ALLAH yg sgt luas..kdg2 sy pelik laa,,(bleh sesape x yg tlg fahamkan sy)..bile seseorg tu putus cinta..dy rase cm dunia dah berakhir..menangis sampai xingat ALLAH..rase cm dah x b’guna hidup..apekah maknenye tu?? Bg sy..byk lg perkara2 yg bermanfaat yg boleh dibuat..pernah x kite terfikir cmne sengsaranya saudara2 kite di palestin, iraq dan afghanistan?kite kat sini hanye memikirkan mslh kite yg putus cinta tu...sbnrnye nk ingatkan diri sendiri jgk..kdg2, sbg manusia biase sy pun selalu alpa dan lupe..btol x?? klu kite rase sgt susah..kite kna slalu fikir, ramai lg org yg lebih susah dr kite..konklusinye,,xde sape pun bleh kate dugaan dy lah yg paling susah..ALLAH bg ujian dan dugaan sesuai dgn kemampuan kite menanggungnya..maaflah, klu tulisan ni mengguris hati kpd sape2 yg membaca..maaf sbb diri ini xpernah merase nikmat cinta, atau couple..sbb itu lah sy xtaw cmne rasenye putus cinta..peace!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan