Khamis, 21 Oktober 2010

suatu ketika dahulu..

Suatu ketika dahulu..
Ketika usia masih hijau..
Pernah aku terfikir..
Adakah mampu utk aku
Menjalani hari2 dewasaku..
Pernah aku tertanya,,
Bagaimana wajah dunia..                                                                                                       
Ketika aku meniti dewasa kelak??
Jalanan yg panjang..
Amanah ALLAH yg satu ini
Membuatku mengerti..
Hidup xsemudah yg disangka..
Mehnah, dugaan, halangan, cabaran dan segalanya
Perlu aku tepis walaupun sgt pahit
Kerana aku tahu..
ALLAH sentiasa ada di sampingku..
Mulut memaparkan senyuman..
Muka menampakkan keceriaan..
Kata2 menunjukkan kegembiraan
Hati mengatakan boleh utk melakukannya..
Tp sejujurnya
Kdg2 kurasa diriku xmampu..
Ku tahu ya ALLAH..
Tiada apa yg senang..
Untuk mencapai redhaMu..
Ku harap setiap apa yg ku buat..
Hanyalah keranaMu..
puisi kt atas ni..sy buat sendiri tau..bkn senang rupenyer nk buat puisi2 ni..hehe..nk dpt ilham buat puisi ni cm 2nggu buah yg xgugur,,hampir 2-3 jam mengadap laptop fikir ayat yg seswai nk wat puisi..mmg konfem laa sy ni bukan org yg ade jiwa seni..haha..puisi kt atas ni sbnrnye m'ceritakn psl jln hidup sy b'mula dr sy kecik smpai laa da mude remaja cm skunk ni..haha..btol..dulu mase kecik2 dulu, selalu sy fikir hidup ni senang je..bangun pg, main, makan2, minum2 pastu tido..hehe..tp bile da jd someone kt universiti sy skunk ni, br taw hidup ni xsemudah blaja ABC..nk jd seseorang yg b'guna,,kita perlu melalui kesusahan..xde benda yg senang dlm hidup ni..insyaALLAH..ALLAH akan membalas setiap kesusahan yg kita lalui itu..janji ALLAH itu adalah pasti..peace!!hehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan